SMART Księgowe

Małgorzata Hajducka

Z Panią Agnieszką z malujemarki.pl znamy się zawodowo — jest naszą klientką w SMART Księgowe. Gdy przyszedł moment na stworzenie identyfikacji wizualnej naszej marki, nie zastanawiałyśmy się ani chwili. Nie było analiz rynku ani porównywania ofert — po prostu wiedziałyśmy, że chcemy, żeby to właśnie Pani Agnieszka nadała naszej marce wygląd. I… to była jedna z tych decyzji, które podejmuje się intuicyjnie i trafia w dziesiątkę.

Pani Agnieszka przygotowała dla nas coś o wiele więcej niż tylko logo i oprawę strony internetowej. To była prawdziwie kompleksowa opieka wizualna: powstał nie tylko świetny projekt strony smartksiegowe.pl, ale też papier firmowy, teczki, wizytówki, karty podarunkowe, naklejki, szablony do social mediów, a nawet stopki mailowe. Co więcej — to często Pani Agnieszka sama proponowała, co jeszcze może nam się przydać i dlaczego warto to mieć. Dzięki temu dziś wszystko, co pokazuje naszą markę na zewnątrz, wygląda spójnie, profesjonalnie i po prostu — pięknie.

Cały proces był świetnie zorganizowany i przejrzysty, a przy tym zupełnie bez stresu. Pani Agnieszka umiała nas wysłuchać, ale też delikatnie pokierować, gdy nie miałyśmy jasnej wizji. Efekt końcowy? Marka, z której jesteśmy bardzo dumne — i która w pełni oddaje to, kim jesteśmy i co oferujemy.

Jeśli ktoś szuka osoby, która nie tylko „zrobi logo”, ale pomoże zbudować prawdziwą tożsamość marki — z pełnym przekonaniem polecamy Panią Agnieszkę. Świetna współpraca, świetna energia i genialny efekt!

Małgorzata Ingielewicz i Maja Urbańska

Właścicielki biura rachunkowego SMART Księgowe

WYZWANIE

Wszystko zaczęło się od myśli, aby wejść w świat online: założyć Facebook’a i Instagram’a, aby dzielić się widzą i pokazać księgowość od prostej oraz klarownej strony. Ale…

Tu pojawiły się schody, bo: „Jak się pokazać?”, „Jak się nazwać?”, „Od czego tu zacząć? Bo jak zrobić zdjęcie w tle na Facebook, to jak on ma wyglądać?”. Było więcej pytań niż odpowiedzi. A przede wszystkim „Jak zrobić tak spójny wizerunek firmy, jak można oglądać w internecie?

Jako biuro rachunkowe są drobiazgowe, otwarte na klienta i jego problemy oraz wyzwania. Jak to wszystko podkreślić? A po drugie… mało które biuro rachunkowe skupia uwagę na tym, jak prezentuje się na zewnątrz. Dlatego zdecydowały się wykorzystać tę lukę i wyróżnić swoją firmę poprzez spójności wizerunką.

ROZWIĄZANIE

W pierwszej kolejności omówiłyśmy potrzeby, a najważniejsze było to, aby:

  • biuro rachunkowe wprowadzić do świata internetu
  • pokazać się w sposób spójny i profesjonalny
  • być wspraciem co i jak po kolei robić w kontekście identyfikacji wizualnej marki

Zaproponowałam, że wspólnie przejdziemy Kreatywną Przygodę, w której stworzę system wizualny, który potem będą swobodnie mogły powielać (albo inni podwykonawcy) w różnych projektach. Takim sposobem opracowałam:

  • markowe kolory
  • dobrałam pasujące do siebie czcionki
  • zaprojektowałam wyróżniające się i proste logo
  • stworzyłam styl oraz elementy graficzne, które będą powielane na każdych projektach, dzięki temu zawsze będzie spójnie
  • księgę marki, która jest taką instrukcją obsługi do identyfikacji wizualnej

A wszystko to spowodowało, że zaprojektowałam projekty, które miały bardzo szybką akceptację 🙂 A powstały:

  • Materiały do druku: papier firmowy, karta podarunkowa, teczka, naklejki, okleina samochodowa, szyld zewnętrzny, wizytówki oraz wkładki do segregatorów
  • Materiały do Internetu: szablony na posty na social media, stopki do e-maili

Oprócz tego byłam wsparciem dla klientek podczas tworzenia strony internetowej oraz sesji zdjeciowej. Moim głównym zadaniem było pilnowanie spójności oraz koordynowanie przebiegu prac u podwykonawców.

Jeszcze zanim odbyła się sesja zdjęciowa, pomogłam z klientkom przygotować się do niej. Od określenia przeznaczenia zdjęć oraz kadrów, przez wsparcie w stylizacjach, po obecność na sesji i wybór w selekcji zdjęć.

Wjechała też jeszcze dobra niespodzianka, o której nie wiedziały, aż do sesji. Przygotowałam do zdjęć własnoręcznie robione akcesoria, które były odzwierciedleniem naszej identyfikacji wizualnej 🙂

IDENTYFIKACJA WIZUALNA

Identyfikacja wizualna marki SMART KSIĘGOWE to ponadczasowa nowoczesność podkręcona kontrastami i prostymi formami. Przede wszystkim podkreślona jest:

  • odwaga – nie boją się wykłócać z Urzędem Skarbowym czy ZUSem. Jeżeli trzeba– walczą, jak lwice. Stąd kontrastowe i mocne kolory.
  • mądrość – cały czas są na bieżąco z przepisami. Nie bez powodu sygnet inspirowany jest sową.
  • czytelność – księgowość i formalności bywają zawiłe, to SMART Księgowe chcą opowiadać o tym prosty sposób. Dlatego motyw przewodni ma być prosty i klarowny w odbiorze.
  • jakość usług – często przedsiębiorcy są zaniedbywani przez swoje księgowe, są na niekorzystnych formach opodatkowania, a nawet zostawieni sami sobie przy kontrolach, a SMART Księgowe chcą dla nich jak najlepiej.

W tym motywie chodzi o zachowanie czystej formy z elementami geometrycznymi, a niektóre z nich odnoszą się bezpośrednio do tematów związanych z księgowością, jak:

  • zysk  strzałki do góry
  • tabelka zaznaczone wiersze
  • dodawanie – plus
  • terminowość księżyc
O MARCE — SMART KSIĘGOWE

Kiedyś urzędniczki skarbowe, a obecnie – SMART Księgowe. Wiedzą, jak prowadzić księgowość i jak skutecznie walczyć o interesy przedsiębiorców. Skąd? Bo same kiedyś znajdowały się po “ciemnej stronie mocy”. Teraz prowadzą jedyne tak charakterystyczne biuro rachunkowe w Elblągu i prawdopodobnie w całej Polsce (a być może na świecie!). A co je wyróżnia?

  • Rozmawiają z Urzędami skarbowymi, ZUSem i PIP jak równy z równym — wiemy, jak działają, co mogą zrobić, jakie mają prawa, ale przede wszystkim – na co Ty możesz sobie pozwolić.
  • Są księgowym pogotowiem ratunkowym — nie boją się trudnych wyzwań. Już nieraz zdarzyło im się interweniować w sytuacjach, gdy poprzednie biuro “nawaliło”, a SMART Księgowe musiały wyciągnąć klienta z niekomfortowych sytuacji.
  • Jesteśmy jak trenerki personalne, ale dla księgowości — pilnujemy kompletności i poprawności dokumentacji, czy też terminów płatności i składania deklaracji. To tylko 1 z wielu elementów większej układanki. My doradzamy, motywujemy i wspieramy.
WSPÓŁPRACA PRZY REALIZACJI

Wsparcie i wykonanie strony internetowej – Rewizja.net Marcin Kopczyński

Naming – Mateusz Winkler

Sesja zdjęciowa – Paulina Szramke

Hajducka 1
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki

Zobacz inne marki, którym już pomogłam się wyróżnić

Manufaktura CALMA

To gdyńska pracownia, w której Monika tworzy ręcznie robione certyfikowane świece sojowe.

PISARKIEWICZ STUDIO PIELĘGNACJI I KOSMETOLOGII

To salon urody, w którym kobiety zyskują większą pewność siebie.

FIKOŁKI STUDIO FIZJOTERAPII

Przyjazny gabinet fizjoterapii dziecięcej, w którym pacjenci po zajęciach mają zapamiętać je jako fajną zabawę.