
Z Panią Agnieszką z malujemarki.pl znamy się zawodowo — jest naszą klientką w SMART Księgowe. Gdy przyszedł moment na stworzenie identyfikacji wizualnej naszej marki, nie zastanawiałyśmy się ani chwili. Nie było analiz rynku ani porównywania ofert — po prostu wiedziałyśmy, że chcemy, żeby to właśnie Pani Agnieszka nadała naszej marce wygląd. I… to była jedna z tych decyzji, które podejmuje się intuicyjnie i trafia w dziesiątkę.
Pani Agnieszka przygotowała dla nas coś o wiele więcej niż tylko logo i oprawę strony internetowej. To była prawdziwie kompleksowa opieka wizualna: powstał nie tylko świetny projekt strony smartksiegowe.pl, ale też papier firmowy, teczki, wizytówki, karty podarunkowe, naklejki, szablony do social mediów, a nawet stopki mailowe. Co więcej — to często Pani Agnieszka sama proponowała, co jeszcze może nam się przydać i dlaczego warto to mieć. Dzięki temu dziś wszystko, co pokazuje naszą markę na zewnątrz, wygląda spójnie, profesjonalnie i po prostu — pięknie.
Cały proces był świetnie zorganizowany i przejrzysty, a przy tym zupełnie bez stresu. Pani Agnieszka umiała nas wysłuchać, ale też delikatnie pokierować, gdy nie miałyśmy jasnej wizji. Efekt końcowy? Marka, z której jesteśmy bardzo dumne — i która w pełni oddaje to, kim jesteśmy i co oferujemy.
Jeśli ktoś szuka osoby, która nie tylko „zrobi logo”, ale pomoże zbudować prawdziwą tożsamość marki — z pełnym przekonaniem polecamy Panią Agnieszkę. Świetna współpraca, świetna energia i genialny efekt!
Małgorzata Ingielewicz i Maja Urbańska
Właścicielki biura rachunkowego SMART Księgowe
WYZWANIE
Wszystko zaczęło się od myśli, aby wejść w świat online: założyć Facebook’a i Instagram’a, aby dzielić się widzą i pokazać księgowość od prostej oraz klarownej strony. Ale…
Tu pojawiły się schody, bo: „Jak się pokazać?”, „Jak się nazwać?”, „Od czego tu zacząć? Bo jak zrobić zdjęcie w tle na Facebook, to jak on ma wyglądać?”. Było więcej pytań niż odpowiedzi. A przede wszystkim „Jak zrobić tak spójny wizerunek firmy, jak można oglądać w internecie?„
Jako biuro rachunkowe są drobiazgowe, otwarte na klienta i jego problemy oraz wyzwania. Jak to wszystko podkreślić? A po drugie… mało które biuro rachunkowe skupia uwagę na tym, jak prezentuje się na zewnątrz. Dlatego zdecydowały się wykorzystać tę lukę i wyróżnić swoją firmę poprzez spójności wizerunką.
ROZWIĄZANIE
W pierwszej kolejności omówiłyśmy potrzeby, a najważniejsze było to, aby:
- biuro rachunkowe wprowadzić do świata internetu
- pokazać się w sposób spójny i profesjonalny
- być wspraciem co i jak po kolei robić w kontekście identyfikacji wizualnej marki
Zaproponowałam, że wspólnie przejdziemy Kreatywną Przygodę, w której stworzę system wizualny, który potem będą swobodnie mogły powielać (albo inni podwykonawcy) w różnych projektach. Takim sposobem opracowałam:
- markowe kolory
- dobrałam pasujące do siebie czcionki
- zaprojektowałam wyróżniające się i proste logo
- stworzyłam styl oraz elementy graficzne, które będą powielane na każdych projektach, dzięki temu zawsze będzie spójnie
- księgę marki, która jest taką instrukcją obsługi do identyfikacji wizualnej
A wszystko to spowodowało, że zaprojektowałam projekty, które miały bardzo szybką akceptację 🙂 A powstały:
- Materiały do druku: papier firmowy, karta podarunkowa, teczka, naklejki, okleina samochodowa, szyld zewnętrzny, wizytówki oraz wkładki do segregatorów
- Materiały do Internetu: szablony na posty na social media, stopki do e-maili
Oprócz tego byłam wsparciem dla klientek podczas tworzenia strony internetowej oraz sesji zdjeciowej. Moim głównym zadaniem było pilnowanie spójności oraz koordynowanie przebiegu prac u podwykonawców.
Jeszcze zanim odbyła się sesja zdjęciowa, pomogłam z klientkom przygotować się do niej. Od określenia przeznaczenia zdjęć oraz kadrów, przez wsparcie w stylizacjach, po obecność na sesji i wybór w selekcji zdjęć.
Wjechała też jeszcze dobra niespodzianka, o której nie wiedziały, aż do sesji. Przygotowałam do zdjęć własnoręcznie robione akcesoria, które były odzwierciedleniem naszej identyfikacji wizualnej 🙂
IDENTYFIKACJA WIZUALNA
Identyfikacja wizualna marki SMART KSIĘGOWE to ponadczasowa nowoczesność podkręcona kontrastami i prostymi formami. Przede wszystkim podkreślona jest:
- odwaga – nie boją się wykłócać z Urzędem Skarbowym czy ZUSem. Jeżeli trzeba– walczą, jak lwice. Stąd kontrastowe i mocne kolory.
- mądrość – cały czas są na bieżąco z przepisami. Nie bez powodu sygnet inspirowany jest sową.
- czytelność – księgowość i formalności bywają zawiłe, to SMART Księgowe chcą opowiadać o tym prosty sposób. Dlatego motyw przewodni ma być prosty i klarowny w odbiorze.
- jakość usług – często przedsiębiorcy są zaniedbywani przez swoje księgowe, są na niekorzystnych formach opodatkowania, a nawet zostawieni sami sobie przy kontrolach, a SMART Księgowe chcą dla nich jak najlepiej.
W tym motywie chodzi o zachowanie czystej formy z elementami geometrycznymi, a niektóre z nich odnoszą się bezpośrednio do tematów związanych z księgowością, jak:
- zysk – strzałki do góry
- tabelka – zaznaczone wiersze
- dodawanie – plus
- terminowość – księżyc
O MARCE — SMART KSIĘGOWE
Kiedyś urzędniczki skarbowe, a obecnie – SMART Księgowe. Wiedzą, jak prowadzić księgowość i jak skutecznie walczyć o interesy przedsiębiorców. Skąd? Bo same kiedyś znajdowały się po “ciemnej stronie mocy”. Teraz prowadzą jedyne tak charakterystyczne biuro rachunkowe w Elblągu i prawdopodobnie w całej Polsce (a być może na świecie!). A co je wyróżnia?
- Rozmawiają z Urzędami skarbowymi, ZUSem i PIP jak równy z równym — wiemy, jak działają, co mogą zrobić, jakie mają prawa, ale przede wszystkim – na co Ty możesz sobie pozwolić.
- Są księgowym pogotowiem ratunkowym — nie boją się trudnych wyzwań. Już nieraz zdarzyło im się interweniować w sytuacjach, gdy poprzednie biuro “nawaliło”, a SMART Księgowe musiały wyciągnąć klienta z niekomfortowych sytuacji.
- Jesteśmy jak trenerki personalne, ale dla księgowości — pilnujemy kompletności i poprawności dokumentacji, czy też terminów płatności i składania deklaracji. To tylko 1 z wielu elementów większej układanki. My doradzamy, motywujemy i wspieramy.
WSPÓŁPRACA PRZY REALIZACJI
Wsparcie i wykonanie strony internetowej – Rewizja.net – Marcin Kopczyński
Naming – Mateusz Winkler
Sesja zdjęciowa – Paulina Szramke

























