Manufaktura Calma

Poznaj Monikę i niesamowite narodziny jej marki świec sojowych Calma.
Monika Pupka-Lipińska

Agnieszko, bardzo Ci dziękuję za wszystko, co zrobiłaś i robisz dla mnie i Calmy <3 To nie „tylko” logo i „tylko” identyfikacja. Piękno, serce, wartości, które ważne są dla mnie i marki, zebrałaś, zrozumiałaś i poczułaś, a potem przeniosłaś graficznie na papier. I myślę, że to zrozumienie i dogłębne poznanie mnie i marki jest kluczowe dla sukcesu Bo tak, dla mnie to, jak teraz wygląda Clama, to ogromny sukces i bardzo duże spełnienie Dzięki ogromnej pracy na początkowym etapie, teraz, gdy Calma powoli nabiera rozpędu, wszystkie myśli i pomysły, które pojawiają się w mojej głowie nie się frywolne, a dokładnie ukierunkowane. Wiem, co mam robić i jak, żeby komunikacja marki na zewnątrz była spójna i harmonijna. Dziękuję! <3

Monika Pupka-Lipińska

właścicielka manufaktury CALMA

WYZWANIE

„Czy ktoś zrozumie, co noszę w głowie i sercu?” — Monika miała już swoją wizję, wiedziała, jakie chce, aby jej marka wzbudzała emocje i uczucia.

Szukała takiej oprawy wizerunkowej, która uchwyci jej wrażliwość, spokojną energię i kobiecą siłę. Miało być naturalnie, elegancko i z wyczuciem. Miało pachnieć spokojem – jak świeca, którą odpala się wieczorem, by złapać oddech po całym dniu.

Bała się, że efekt końcowy nie będzie spójny z jej myślami, że będzie zbyt szablonowy – pozbawiony tej miękkości i duszy, które są przecież jej codziennością. 

Dlatego naszą Kreatywną Przygodę rozpoczęłyśmy od dogłębnej rozmowy

ROZWIĄZANIE

Nasza Kreatywna Przygoda rozpoczęła się od rozmowy. Głębokiej, szczerej, pełnej emocji – bo Manufaktura Calma to marka bardzo osobista. Zanim powstał choćby pierwszy szkic, spędziłam czas na analizie, rozmowach i zrozumieniu, co tak naprawdę kryje się pod słowami „delikatnie”, „elegancko” czy „z duszą”. Dla Moniki te słowa niosły konkretne obrazy i emocje – i moim zadaniem było je uchwycić w formie graficznej, która będzie niosła ten sam klimat, co jej rękodzieło.

Poprzez te analizy wydobywałyśmy esencję Calmy:

  • codzienność, która nie jest taka zwykła
  • uważność, która rodzi się z prostych gestów
  • relacje, które budują się w ciepłym świetle świecy

Dla Moniki najważniejsze było to, aby:

  • marka prezentowała się spójnie na każdym kroku
  • aby wyróżnić się spośród szerokiej konkurencji rękodzielniczej

Po głębokich rozmowach i analizie byłam w stanie opracować:

  • delikatną kolorystykę marki
  • eleganckie i pasujące do siebie czcionki
  • zaprojektowałam lekkie i proste logo
  • stworzyłam styl oraz elementy graficzne, które będą powielane na każdych projektach, dzięki temu zawsze będzie spójnie
  • księgę marki, która jest taką instrukcją obsługi do identyfikacji wizualnej

Dzięki temu, że zadbałyśmy o fundamenty, czyli uporządkowałyśmy wizerunek marki, powstały piękne i spójne projekty:

  • Materiały do druku: karta podarunkowa, voucher wyjątkowy prezent, podziękowania za zakup, etykiety na świece: uniwersalne oraz edycje zimowe, roll-up, ulotka
  • Materiały do Internetu: szablony na social media, ikonki do wyróżnionych relacji

Zbudowałam identyfikację, która mówi szeptem, a zostaje w pamięci. Najważniejsze było jednak to, że Monika – zamiast myśleć „to nie to, co miałam w głowie” – powiedziała: to dokładnie to, co czułam. A to dla mnie największy komplement 🙂

O IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ

Identyfikacja wizualna Manufaktury Calma została zbudowana wokół emocji: spokoju, bliskości i natury. Nie chodziło o to, by „ładnie wyglądać” – chodziło o to, by opowiedzieć obrazem to, co Monika mówi swoją marką: „zatrzymaj się, odpocznij, poczuj się dobrze w tej jednej chwili”.

Wizerunek Calmy to połączenie elegancji i delikatności. A jej motywem przewodnim są linearne rysunki listków z organiczną, nieregularną plamą. Pokazuje to mocne nawiązanie marki z naturą.

Paleta kolorów oparta jest na przytulnych, i nieco zgaszonych tonach: zieleniach i różach. Elegancji nadaje zdecydowanie czcionka, która niezwykle podkreśla kobiecy charakter marki.

Czujesz to?

W powietrzu unosi się zapach spokoju i harmonii.

O MARCE — CALMA

Manufaktura Calma to marka zakorzeniona w czułości, prostocie i uważności. Powstała z marzenia o miejscu, w którym piękno będzie szło w parze z intencją. Monika tworzy ręcznie świece sojowe, z szacunkiem do materiałów i dużą troską o emocje oraz doznania swoich odbiorców

Świece Calmy to więcej niż zapach i światło – to pretekst do tego, by usiąść przy wspólnym stole, zaparzyć herbatę, wsłuchać się w siebie lub po prostu… odetchnąć.

To marka dla tych, którzy – podobnie jak Monika – chcą widzieć sens w prostych chwilach. I otaczać się tym, co niesie ukojenie.

Po prostu…

Celebrować codzienność.

WSPÓŁPRACA PRZY REALIZACJI

Zdjęcia produktowe i wizerunkowe – Agnieszka Łęgocka

Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki
Realizacje Calma Maluje Marki

Zobacz inne marki, którym już pomogłam się wyróżnić

EVENTY I PREZENTY

To Trójmiejska firma, która specjalizuje się w organizacji wydarzeń biznesowych oraz tworzeniem wyjątkowych prezentów.

FIKOŁKI STUDIO FIZJOTERAPII

Przyjazny gabinet fizjoterapii dziecięcej, w którym pacjenci po zajęciach mają zapamiętać je jako fajną zabawę.

PILICHOWSKA

To artystka pełna kontrastów i abstrakcji.